ScottSelinaAmerika.reismee.nl

Dag 1 van New York

Maandag zijn we om 12 uur in de middag lokale tijd aangekomen op het vliegveld in New York. Wat een gekke huis is het daar zeg! Het heeft bijna 2 uur geduurd voordat wij buiten bij de taxi stonden. Ook de taxi rit was een avontuur op zich. Overal stond het vast, auto’s die je van links en rechts inhalen. Al met al zijn we heelhuids bij het hotel aangekomen. Hier hebben we ons even lekker opgefrist en zijn gelijk aan ons eerste uitstapje begonnen, naar de Top of the Rock. 70 verdiepingen hoog. En een uitzicht! Aan de ene kant kon je zo over het Central park uitkijken en aan de andere kant zag je The empire state building en het nieuwe WTC gebouw.
Na dit geweldige uitzicht hebben we de metro gepakt en zijn we naar Ground Zero gegaan. Hier stond eerst de WTC gebouwen. Het was heel indrukwekkend om het te zien. 2 grote gaten in de grond waar ze een soort van waterval van hebben gemaakt. Rond om staan alle namen van de mensen die toen zijn omgekomen. Het was echt heel bijzonder om dit zo te zien tussen alle hoge gebouwen.
Na dit zijn we weer met de metro terug gegaan naar ons hotel. We zijn lekker vroeg gaan slapen, want we hadden natuurlijk een lange reis en dag achter de rug.