ScottSelinaAmerika.reismee.nl

Dag 15 t/m 18 Sequoia & Yosemeti Park

Maandag zijn we vroeg vertrokken vanuit Las Vegas naar Sequoia. Het was een lange dag reizen. Het zou 6 uur rijden zijn. Helaas werd dit 8 uur rijden, want we stonden in de file.
Eindelijk aangekomen moesten we even wennen aan onze nieuwe hotel. Geen flarscreen maar een grote televisiekast, geen kingsize bed maar een twijfelaar, geen bad maar een douch waar je niet onder past. Dat was weer even omschakelen, maar toch ook wel weer leuk om meegemaakt te hebben.
Dinsdag zijn we het park in gereden. Het eerste wat we gingen doen was een hele hoge rots beklimmen (350treden). Boven aangekomen had je mooi uitzicht over Sequoia. Daarna hebben we nog een stukje gewandeld door het bos. Je had daar mega grote bomen. Overal lagen ook hele grote dennenappels. We zijn ook nog bij de grootste boom van de wereld geweest. Ja en die was zeker erg groot.
Woensdag zijn we weer verder gaan rijden naar Yosemitepark. Dit was maar 2,5 uur rijden. We zijn gelijk het park ingereden. We zijn doorgereden naar een van de hoogste punten in het park. Ook daar had je weer geweldig uitzicht. In de verte zag je een heel groot bosbrand. Dus er was ook nog een beetje sensatie.
Vandaag was alles mistig toen we het park inreden. En alles rook naar die bosbrand.
We zijn heel sportief 2 uurtjes wezen fietsen door het park. Daarna zijn we nog naar een waterval gegaan. Dit was de enige waterval die het nog deed in het park. Het er naar toe lopen was ook nog een hele opgave. We moesten 2km lang stijl naar boven toe lopen. Er waren zelfs mensen die halverwege stopten en weer terug gingen. Eenmaal aangekomen bij de waterval was er eigenlijk niet zo heel veel te zien. Één klein straaltje kwam er naar beneden. Maar ach we hadden weer genoeg calorieën verbrand om s'avonds lekkere spare ribs te eten ;)
Toen we weer terug naar ons hotel gingen, zagen we heel veel mensen langs de kant om foto's te maken. Toen wij goed keken zagen we dat er 3 beren rond liepen. Uiteraard maakte wij een noodstop en gooide wij onze auto langs de kant om ook foto's te kunnen maken van de beren. Heel gaaf!! We zijn nu helemaal klaar met de parken.Morgen vertrekken we richting San Fransisco. Daarna Monterey en als laatste Los Angeles en dan zit het er helaas er alweer op.

Elise

Het klinkt supermooi allemaal. Helemaal gaaf!
Whaa beren?! Zijn jullie echt de auto uitgestapt?

Joop en Patricia

Spannend, beren te zien. Ja die zie je hier niet. Jullie hebben weer veel gezien. Xxx

Jan en Joke

Een paar dagen niet gelezen ,
Wat gaaf wat jullie allemaal meemaken.
Klimmen , gokken , beren , grote bedden , kleine bedden
Watervallen , geniet er maar van, het is zo weer voorbij
Veel plezier nog kus van ons