ScottSelinaAmerika.reismee.nl

Dag 5 tot dag 7

Ons laatste dagje in New York was heel relax. We hebben heel de middag in het Central Park gelegen. Het was een heerlijk dagje met volop zon. De volgende dag 30 augustus moesten we vroeg op. Ons avontuur in New York was voorbij, tijd voor nieuwe avonturen. We vlogen om 9 uur richting Los Angeles. De vlucht duurde 5 uur. In LA hebben we onze auto opgehaald. Ze hadden helaas ons auto niet meer die wij gehuurd hadden, daardoor kregen we een kleinere autootje er voor terug. ;)
Wat een mega ding is dat zeg! Hij heeft allemaal knopjes waarvan we nog niet eens weten wat het inhoud.
We zijn er al mee naar Palm Springs gereden. Dit was 3 uur rijden. Palm Springs ligt tussen allemaal bergen. Het was daar 44 graden!! Mega warm! Bij de bergen kon je een gondel naar boven nemen. Boven was het een stukje minder warm. Je had een prachtig uitzicht.
Eenmaal in ons hotel aangekomen zijn we even gaan afkoelen in het zwembad. Het was inmiddels 6 uur s avonds en nog 40 graden. De volgende dag zijn we weer doorgereden naar Bullhead City. Maar we maakten eerst nog een tussenstop in Joshua Tree national park. Nou ja tussenstop je kon daar helemaal doorheen rijden. Het park bestond grote deels uit hele grote rotsen, keien en soort van palmbomen. Toen we het park uit reden wilden we wat eten we dachten we rijden een klein stukje verder. Maar twee uur later kwamen we pas tentjes tegen waar we wat konden eten. Onderweg was echt helemaal niks te zien alleen maar woestijn, bergen en af en toe een auto.
Kyan Bullhead City leek een beetje op de stad wat voor komt in de Cars film. En we zien ook een hoop Cars auto's. Je zal je ogen hier wel uitkijken als jij later hier ook een keer komt. Ook hier in Bullhead was het 40 graden. Zelfs 9 uur s avonds is het nog zo warm

Dag 4 New York

Gister zijn we naar Madame Tussaud geweest. We zijn met een aantal beroemde mensen op de foto geweest. ;)
Daarna zijn we naar het Central Park gelopen. Alles ligt dicht bij ons hotel in de buurt. We zijn heel het park doorgelopen. We wisten niet dat dat park zo groot was! Ook hebben we natuurlijk liggen chillen in het gras, zoals je het altijd in films ziet. S'avonds zijn we naar demusical the lion king geweest op de Broadway. Echt een super gave musical. Daarna zijn we nog op detime square geweest. Wat een drukte daar! Grote schermen, heel veel licht. Ook hebben we de Disney figuren voorbij zien lopen.

Vandaag is ons laatste dagje in New York. Morgen vliegen we om 9 uur lokale tijd naar Los Angeles. Dit is ook weer 6 uur vliegen.

Dag 3 Washington

Wloensdag ging de wekker om half 7. We moesten vroeg op want we gingen naar Washington. De treinreis duurde 3,5 uur. Toen we daar aankwamen was het snikheet! We hebben heel de dag vol in de zon gelopen. Van 12 tot 7uur s'avonds. Het eerste wat we tegen kwamen was het Capitol. Daarna zijn we doorgelopen naar het Washington monument. Daar zijn we ook in geweest. Je had een prachtig uitzicht over Washington. Wat een grote stad is dat. Het volgende wat we tegen kwamen was de hotdogtent, waar we een heerlijke hotdog hebben gegeten. Daarna zijn we doorgelopen naar het Lincoln memorial. Vanuit daar zijn weer weer een heel stuk verder gelopen naar Arlington National Cemetery, waar John F. Kennedy ligt begraven. Het was snikheet en we hadden al zoveel gelopen, dus namen we de taxi naar het Jefferson Memorial. Toch moesten we weer verder lopen naar het Witte huis. We kwamen nog langs het Roosevelt Memorial en Martin Luther King Memorial. Jaja we hebben wat Memorials gezien. Van iedereen maken ze wel een Memorial. Ook hebben we nog het monument van de Tweede Wereldoorlog gezien. Het laatste wat we nog wilden zien was natuurlijk het Witte huis. Toen we daar aankwamen moesten we daar allemaal weg. We hebben nog snel een paar foto's kunnen maken. We weten niet wat er aan de hand was maar het werd ons echt dringend verzocht. Waarschijnlijk zat Obama zijn werkdag erop ofzo. Na een lange dag zaten we dan eindelijk om 9uur in de trein weer terug naar New York.

Dag 2 van New York

Dinsdag zijn we met de boot naar het Vrijheidsbeeld gevaren. Vanaf het eiland waar het vrijheidsbeeld op staat hadden we mooi uitzicht op de skyline van New York. Wat een mega gebouwen staan daar! Natuurlijk hebben we er een hoop foto’s van gemaakt, we waren zo onder de indruk dat we heel lang daarnaar hebben zitten kijken. Uiteindelijk zijn we het vrijheidsbeeld in gegaan. We konden de lift of de trap nemen, maar natuurlijk namen wij de trap. Jaja we waren heel sportief we moesten 290 treden omhoog lopen!! Eenmaal toen we boven doodmoe aangekomen waren, waren we niet eens in het hoofd van die vrouw maar in nog net onder haar voeten! Hier hebben wij een rondje gelopen en we waren eigenlijk binnen 10 minuten weer beneden. Vanaf beneden kon je het Vrijheidsbeeld nog beter zien. Na het vrijheidsbeeld zijn we gaan fietsen. Jemig dat was een onderneming. Wat je in al die films ziet (Suits) hoe ze daar fietsen in New York is echt allemaal waar! Fietsen tussen de voetgangers, kriskras over de weg tussen auto’s door het kan daar allemaal! We zijn ook over de Brooklyn Bridge gefietst. Dat was nog een aardige klim naar boven met de fiets, vooral ook omdat er mega veel mensen over de brug heen liepen of fietsten.
S ’avonds zijn we naar The Empire State Building geweest. Dit gebouw is 102 verdiepingen hoog. Wij zijn tot de 86ste verdieping gegaan. Het uitzicht over New York was heel mooi!

Dag 1 van New York

Maandag zijn we om 12 uur in de middag lokale tijd aangekomen op het vliegveld in New York. Wat een gekke huis is het daar zeg! Het heeft bijna 2 uur geduurd voordat wij buiten bij de taxi stonden. Ook de taxi rit was een avontuur op zich. Overal stond het vast, auto’s die je van links en rechts inhalen. Al met al zijn we heelhuids bij het hotel aangekomen. Hier hebben we ons even lekker opgefrist en zijn gelijk aan ons eerste uitstapje begonnen, naar de Top of the Rock. 70 verdiepingen hoog. En een uitzicht! Aan de ene kant kon je zo over het Central park uitkijken en aan de andere kant zag je The empire state building en het nieuwe WTC gebouw.
Na dit geweldige uitzicht hebben we de metro gepakt en zijn we naar Ground Zero gegaan. Hier stond eerst de WTC gebouwen. Het was heel indrukwekkend om het te zien. 2 grote gaten in de grond waar ze een soort van waterval van hebben gemaakt. Rond om staan alle namen van de mensen die toen zijn omgekomen. Het was echt heel bijzonder om dit zo te zien tussen alle hoge gebouwen.
Na dit zijn we weer met de metro terug gegaan naar ons hotel. We zijn lekker vroeg gaan slapen, want we hadden natuurlijk een lange reis en dag achter de rug.

Zürich

Na een korte vlucht van een uur zijn we aangekomen in Zürich. We moeten nu wachten tot 9.50 om verder te vliegen naar New York.

Ons avontuur gaat bijna beginnen!

Cool
Maandag ochtend vliegen we om 7 uur eerst richting Zurich. Daar moeten wij overstappen om dan vervolgens door te vliegen naar New York! Om half 1 lokale tijd zullen wij daar aan komen.
Wij blijven een paar dagen in New York , tussendoor gaan wij nog een dagje naar Washington.
30 augustus vliegen wij naar Los Angeles. Vanaf daar hebben wij een auto gehuurd waarmee wij vele kilometers gaan rijden. We komen langs Palm Spring, Bullhead, Grand Canyon, Bryce Canyon, Zion, Las Vegas, Sequoia, Yosemite, San Fransico, Monterey Bay en uiteinderlijk komen we weer aan in Los Angeles waar we nog een paar dagen gaan relaxen.
19 september vliegen we weer van LA terug naar New York en dan gelijk door naar Zurich en dan uiteindelijk naar Amsterdam waar we 20 september aankomen.